Een legalisatie van een handtekening wordt vaak gevraagd door instanties voor officiële documenten of aktes. Hiermee weten zij namelijk zeker dat u degene bent die het stuk heeft getekend. Hoe gaat het legaliseren in z’n werk?
Waarom?
Een legalisatie van een handtekening is in sommige gevallen nodig, zodat er wordt vastgesteld dat u echt de persoon bent die de handtekening zet. Deze legalisatie wordt door de notaris opgesteld. U tekent in het bijzijn van de notaris. Door een legalisatie van een handtekening kan er achteraf geen onenigheid ontstaan en fraude wordt hiermee voorkomen.
Waar?
Voor het legaliseren moet u een afspraak maken bij de notaris. De notaris identificeert u en daarna tekent u in het bijzijn van de notaris. De notaris zet als bewijs een stempel en de handtekening is gelegaliseerd.
Wat heeft u nodig?
- De brief van de instantie voor de aanvraag
- Een geldig Nederlands identiteitsbewijs
- De verklaring die getekend moet worden
Notaristarieven vergelijken?
Heeft u een notaris nodig voor het legaliseren van uw handtekening? Vergelijk hiervoor dan gemakkelijk de tarieven van notarissen bij jou in de buurt. Notarissen mogen hun eigen tarieven bepalen. De notariskosten voor een legalisatie van een handtekening zijn vaak een paar tientjes. Vragen? Bel 088 2424 611.